-Et tilbud til alle børn, unge og forældre
Vi kan mødes i mit undervisningslokale i Roskilde, eller jeg kan komme til jer f.eks i Roskildeområdet, Himmelev, Trekroner, Gundsømagle eller Ågerup og som med al anden undervisning, er det vigtigt, at
vi er trygge ved hinanden. Hvorefter vi får afdækket, hvad eleven kan, og
udgangspunktet for undervisningen findes.
Jeg har forskellige former for supplerende materiale, og vi vil efterhånden kunne arbejde med det materiale, der anvendes i
elevens klasse.
Jeg underviser også forældre, der ønsker at blive bedre til at hjælpe deres børn med matematiklektierne.
Det er meget givende for både børn og forældre.
Forældre er topmotiverede for at lære, og det giver helt utrolige resultater.
Mange forældre vil også gerne lære eller genopfriske deres viden f. eks omkring ligninger og geometri.
Jeg tilbyder også undervisning i matematik på højere niveauer f. eks. gymnasieniveau.
Kontakt mig og lad os få en uforpligtende snak om, hvordan jeg kan hjælpe jer.
Trick der gør det nemmere at gange
Har du alle 10 fingre i behold, kan du op til 5 tabellen og kan du lægge små tal sammen, kan du hurtigt lære fra 5 tabellen
til 10 tabellen:
Se billedet til højre, med eksemplet 7*9=63
Hånden med 2 fingre der stritter svarer til 7
Hånden med 4 fingre der stritter svarer til 9
Tæl nu de fingre, der stritter, ti, tyve, tredive (husk at tælle på begge hænder.) Du skal ende med 60.
Nu kigger du på de knyttede fingre, tæl på den ene hånd (der skal være 3 knyttede fingre) og så på den anden hånd
(der skal være 1 knyttet finger) og gang tallene 3*1= 3
Læg 60 og 3 sammen. Så får du 63, som er der samme som 7*9
Et udsnit af alfa og omega's hjælpeundervisnings elever.
'Stine'
'Stine' har fået lektiehjælp hos mig fra 4. kl. Hun havde på det tidspunkt behov for at lære at regne gennemsnit, som vi trænede med kugler i skåle.
Efterhånden kunne vi gå over til vanskeligere opgaver på papir og med lommeregner.
Det vigtigste var nok, at hun lærte at tro på, at hun godt kunne og ikke blokere, så snart der krævedes noget af hende.
Vi har gennem årene trænet meget med talforståelse, blandt andet ved kortspil og vi udviklede spillet 500, så for eksempel
billedkort giver 0,1 points, så der også skal regnes med decimaler, og hun kan nu arbejde selvstændigt med det materiale, der er på hendes
klassetrin.
'Stine' har klaret 9. klasses termins prøve med et tilfredsstillende resultat.
'Liselotte'
'Liselotte' fik hjælp til matematik fra 6. kl. Hun har gjort store fremskridt, med blot en times lektiehjælp om ugen.
Hun tør nu prøve at løse nye opgaver på egen hånd, og hendes selvtillid blevet bedre.
'Caroline'
'Caroline' fik lektiehjælp i 10. klasse og bestod sin 10. kl. uv-afgangsprøve.
Hun havde meget svært ved at se sit eget potentiale og var meget i vildrede med sit uddannelsesvalg. Hun troede ikke nok
på sit eget værd i det hele taget.
Jeg var med til åbne Carolines øjne for hendes mange muligheder. F.eks hjalp jeg hende med at finde praktikpladser.
'Jonas'
'Jonas' har aspergersyndrom og gik i 6. klasse på en lille folkeskole med støttelærer, men havde store problemer med matematikken.
Da jeg blev opfordret af hans mor til at undervise ham, tog jeg imod udfordringen.
Vi arbejdede meget konkret med størrelsesforhold og koordinatsystemer, og fandt et nyt lære-bogssystem med bedre illustrationer
og mere konkret opbygning.
Det betød, at Jonas fik mere lyst til at arbejde med matematikken og blev mere nysgerrig.
Han fik efter 1/2 år et mere passende skole tilbud, og behøvede så ikke længere min undervisning.
|